HVAC-Talk: Heating, Air & Refrigeration Discussion banner

Migratie van NAE naar SNE: Operationeel probleem 32793 bij het downloaden van archief naar SNE

8.9K views 36 replies 8 participants last post by  SinglePhased  
#1 ·
Ik migreer NAE45 naar SNE1102 op ADX. Ik volg de 20 stappen die worden beschreven in LIT-12013352.

In de laatste stap (#20), wanneer ik probeer het archief van SCT naar de SNE te downloaden, krijg ik de foutmelding "Deze wizard kan niet worden voltooid omdat de volgende fout is opgetreden: Operationeel probleem (32793)"
:gah:

Stappen #1 tot en met #19 zijn zonder fouten voltooid. De enige observatie is dat ik in stap #6 bij het selecteren van het nieuwe model SNE1100 moet kiezen omdat er geen SNE1102 is. Zou dat de oorzaak van de fout kunnen zijn?

Bij het zoeken naar fout 32793 heb ik een suggestie gevonden om te controleren of de Metasys III-actiewachtrijdienst actief is. Ja, die draait.

#4 ·
Nadat u het apparaat hebt geconfigureerd met de naam en het IP-adres dat zich in uw SCT-database bevindt, verbindt u de SNE met uw netwerk. Zodra het apparaat zich op een netwerk bevindt dat de server kan zien, probeert u het te downloaden via uw netwerk. Als u het apparaat nog steeds niet vanaf uw laptop kunt laden, probeer dan in plaats daarvan de database van uw server te downloaden.

#5 ·
De SCT bevindt zich op dezelfde server als de ADX.

Het enige dat ik op een aparte computer deed, was het instellen van de IP en naam voor alle SNE's. Op dat moment had ik geen toegang tot een SCT, dus gebruikte ik IP Angry Scanner om de apparaten te vinden en Launcher om de IP's en namen te wijzigen.

Vandaag keer ik terug naar de site en controleer ik SCT Pro op de ADX-server.

#7 ·
Heb je NAE geĂĽpgraded naar SNE in SCT? Je kunt het downloaden na de upgrade
Ja, ik heb de NAE geĂĽpgraded naar SNE in SCT (stappen #2 tot #12 van LIT-12013352) zonder fouten.

Toen heb ik de NAE losgekoppeld (stap #13) en verwijderd uit Metasys Site Director (stap #14).

Daarna heb ik de nieuwe SNE aangesloten die al geconfigureerd is met hetzelfde IP en dezelfde naam, maar ik kan niet downloaden

#8 ·
Ik ben weer op de site. Ik moet het in het weekend afmaken.

Ik heb alle 20 stappen herhaald, maar nu heb ik in plaats van de SNE op een andere computer in gebruik te nemen, SCT Pro en SMP op dezelfde ADX-server gebruikt om ze te ontdekken.

Dezelfde fout bij het downloaden van de SNE

Deze wizard kan niet worden voltooid omdat de volgende fout is opgetreden: Operationeel probleem (32793)

Op stap #19 staat: "Log in op de Metasys Site Director. Na een paar momenten zou de SNE moeten verschijnen in de All Items Tree". Maar het verschijnt niet. De SNE is echter online bij SCT Pro en ik kan er toegang toe krijgen met SNE via zijn IP. Het heeft dezelfde IP en naam als de oude NAE.

#9 ·
Als u de NAE van de site in Metasys hebt verwijderd, moet de SNE verschijnen en de plaats innemen. Controleer of de SNE de server als sitedirecteur op de focuspagina heeft staan. Het klinkt alsof er iets niet goed is ingesteld in de SNE.

#10 ·
Als u de NAE van de site in Metasys hebt verwijderd, zou de SNE moeten verschijnen en de plaats innemen. Controleer of de SNE de server als sitedirecteur op de focuspagina vermeldt. Het klinkt alsof er iets niet goed is ingesteld in de SNE.
De ADS Repository wordt correct vermeld door zijn IP-adres op de SNE. Toch toont het geen Site Director bij het vervangen van de NAE.

#15 ·
Kan SNE niet aanwijzen als kind van een Site Director

Nieuw experiment:

In plaats van de NAE te upgraden naar SNE, heb ik geprobeerd een nieuw apparaat met de SNE te creëren

Met behulp van Launcher wijs ik een nieuw IP-adres en apparaatnaam (NAE-9) toe, maar ik kan de SNE niet aanwijzen als kind van een Site Director

Als ik de nieuwe SNE bij SMC aanmaak, krijg ik dezelfde fout 32793 als bij het upgraden van de NAE naar SNE, wanneer ik deze probeer te downloaden

1) Het apparaat wordt gekoppeld met de Site Director na het invoeren van de inloggegevens. Dat betekent dat er geen problemen zijn met de inloggegevens

2) Maar wanneer de download start, krijg ik de pop-up met fout 32793

Iets voorkomt dat de nieuwe apparaten worden aangewezen als kind van Site Director. Wat zou de oorzaak kunnen zijn?

#20 ·
Nieuw experiment:

In plaats van de NAE naar SNE te upgraden, heb ik geprobeerd een nieuw apparaat met de SNE te maken

Met behulp van Launcher wijs ik een nieuw IP-adres en apparaatnaam (NAE-9) toe, maar ik kan de SNE niet aanwijzen als kind van een Site Director

Als ik de nieuwe SNE bij SMC aanmaak, krijg ik dezelfde fout 32793 als bij het upgraden van de NAE naar SNE, wanneer ik deze probeer te downloaden

1) Het apparaat wordt gekoppeld met de Site Director na het invoeren van de inloggegevens. Dat betekent dat er geen problemen zijn met de inloggegevens

2) Maar wanneer de download start, krijg ik de pop-up met fout 32793

Er is iets dat voorkomt dat de nieuwe apparaten worden aangewezen als kind van Site Director. Wat zou de oorzaak kunnen zijn?
Dat toont een Site Director Login Error. Daarom staat het niet toe om deel te nemen. U moet beheerdersrechten hebben op de Metasys-server om de SNE te koppelen. Het zal verschijnen als u de Site Director-informatie invoert tijdens een upgrade of download, maar geeft u geen informatie.

#16 ·
Oeps. Als ik "Kindapparaten niet koppelen" kies bij het downloaden van de SNE van SCT, krijg ik ook dezelfde fout 32793

Het probleem zit dus mogelijk niet in het koppelen. Ik kan niet eens downloaden naar een nieuwe, standalone SNE. Ik kan echter wel downloaden naar de bestaande NAE's die ondergeschikt zijn aan de bestaande Site Director.

Ik ben echt in de war. Ik weet niet wat ik hierna moet proberen

#17 ·
Oeps. Als ik "Koppel geen onderliggende apparaten" kies bij het downloaden van de SNE van SCT, krijg ik ook dezelfde fout 32793

Het probleem ligt dus mogelijk niet in het koppelen. Ik kan niet eens downloaden naar een nieuwe, standalone SNE. Ik kan echter wel downloaden naar de bestaande NAE's die ondergeschikt zijn aan de bestaande Site Director.

Ik ben echt in de war. Ik weet niet wat ik hierna moet proberen
Ja, ik ben geen expert meer in metasys. Als ik in de FSD kijk, zie ik niet veel. Heeft u artikel 35598 of 36994 bekeken?

Kunt u de technische ondersteuning bellen?

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

#22 ·
Is de SNE gekoppeld en online met de ADX? Zo ja, dan wijst dit op een probleem dat eerder is besproken met het machtigingsniveau van interne Metasys-services. Als de SNE niet correct online en gekoppeld is met de ADX, dan heeft u een ander probleem.

#23 ·
Is de SNE gekoppeld en online met de ADX? Zo ja, dan wijst dit op een probleem dat eerder is besproken met het machtigingsniveau van interne Metasys-services. Als de SNE niet correct online en gekoppeld is met de ADX, dan heeft u een ander probleem.
Ik kan de SNE niet koppelen met de Site Director. Hoe kan ik de machtigingen van interne Metasys-services verifiëren?

#24 ·
Het koppelen van de SNE en Site Director heeft niets met de services te maken. Als u de Metasyssysagent-gebruiker gebruikt, zou u geen problemen moeten hebben met inloggen. Ik zou uw netwerkinstellingen en uw versies voor zowel de SNE als de ADX dubbel controleren. Wat is uw huidige Site Security Level op uw ADX?

#25 ·
Het koppelen van de SNE en Site Director heeft niets te maken met de services. Als u de Metasyssysagent-gebruiker gebruikt, zou u geen problemen moeten hebben met inloggen. Ik zou uw netwerkinstellingen en uw versies voor zowel de SNE als de ADX dubbel controleren. Wat is uw huidige Site Security Level op uw ADX?
Netwerkinstellingen lijken in orde te zijn. Ik gebruik geen DHCP en de nieuwe SNE (genaamd NAE-9) is bereikbaar

SNE-versie is 12.0.0.3580
Image

ADX-versie is 11.0.0.3369
SCT-versie is 14.2.2.187

Zou de ADX-versie het probleem kunnen zijn? Is er in dat geval een manier om de SNE te downgraden naar versie 11?

#26 ·
Die SNE is op v12. Dat is 100% uw probleem. De ADX moet de of de hoogste revisie van alle apparaten zijn. Ik ben verbaasd dat u een SNE-fabriek heeft die met die versie is geladen. Wij krijgen nog steeds v11 op de onze. U kunt de SNE opnieuw flashen met een gedegradeerde versie. U zou SCT Pro gebruiken en er is een optie om het apparaat opnieuw te flashen. U moet echter de images voor v11 hebben, maar de server zou ze hopelijk moeten hebben. U moet beide partities op de SNE downgraden en u moet 15 minuten wachten nadat het flashen is voltooid om meer werk aan de SNE te doen, dit omvat SCT-downloads, aangezien de SNE tijdens de 15 minuten een achtergrondproces uitvoert.

#27 ·
Die SNE staat op v12. Dat is 100% uw probleem. De ADX moet de of de hoogste revisie van alle apparaten zijn. Ik ben verbaasd dat u een SNE in de fabriek met die versie heeft geladen. Wij krijgen nog steeds v11 op de onze. U kunt de SNE opnieuw flashen met een gedegradeerde versie. U zou SCT Pro gebruiken en er is een optie om het apparaat opnieuw te flashen. U moet echter de images voor v11 hebben, maar de server zou ze hopelijk moeten hebben. U moet beide partities op de SNE downgraden en u moet 15 minuten wachten nadat het flashen is voltooid om nog meer werk aan de SNE te doen, dit omvat SCT-downloads, aangezien de SNE tijdens de 15 minuten een achtergrondproces uitvoert.
Hartelijk dank voor uw vriendelijke hulp! Het lijkt erop dat dat het probleem was :yes:Ik heb het hele weekend geprobeerd het op te lossen.Ik heb geen Metasys 12 en ik heb de SNE V11-image niet. Ik zal JC moeten vragen of ze het me kunnen geven (we hebben momenteel geen contractuele overeenkomsten met JC).

#29 ·
JC liet de installatiesoftware niet toe, maar ik ben er al in geslaagd om de afbeeldingen te krijgen

Geflasht en werkend! Heel erg bedankt voor je steun. Eenvoudige oplossing na een lang weekend ploeteren ��

Ik hoop dat deze thread nuttig kan zijn voor het geval iemand anders dezelfde 32793-fout krijgt

#33 ·
Je moet voorzichtig zijn met het downgraden van SNE's die met een 12.0-image worden geleverd. Er zijn gevallen geweest waarin ze prima werkten nadat je ze had gedowngraded, totdat je ze opnieuw opstartte, om welke reden dan ook, ze werden geblokkeerd... Dit is al twee keer gebeurd.

#34 ·
Hallo,

ik heb een vergelijkbaar probleem vanwege mijn SNE10502 versie 14.0 en de ADS-serverversie 11.0.

Als ik de automatische herstart van de SNE met SCTPro activeer door te upgraden naar versie 11.0,

Na 30 minuten start de SNE nog steeds niet opnieuw op.

Er is geen teken dat het herstartverzoek door de SNE is bevestigd.

Wat moet ik doen?

Dank u.

#36 ·
Hallo iedereen,

Ik heb een probleem met de achtergrond download.
Laat me uitleggen,
Als ik de automatische reset van SCTPro uitvoer om de SNE-versie te wijzigen, stopt de download met voortgang bij een bepaald percentage (63%).

Foutmelding: Objectverwijzing niet gedefinieerd naar een exemplaar van een object

Hoewel:
  • Ik heb het netwerktype gewijzigd in privĂ©netwerk
  • Ik heb de twee regels in de firewall toegevoegd: "Metasys (TCP-protocol)" en "Metasys (UDP-protocol)"
  • Ik heb alle onnodige netwerkkaarten uitgeschakeld om communicatiefouten tussen de SCT-server en de SNE te minimaliseren
  • Ik heb de NAE Update Tool-applicatie geopend en gehouden voor en tijdens de SCT-download

Geen van deze tips werkte

Heeft u ooit een vergelijkbaar probleem gehad?
Kunt u mij helpen?

@PidLoop
@NickDeal
Bedankt

#37 ·
Hallo iedereen,

Ik heb een probleem met de achtergrond download.
Laat me uitleggen,

Als ik de automatische reset van SCTPro uitvoer om de SNE-versie te wijzigen, stopt de download bij een bepaald percentage (63%).

Foutmelding: Objectverwijzing niet ingesteld op een exemplaar van een object

Hoewel:
  • Ik heb het netwerktype gewijzigd in privĂ©netwerk
  • Ik heb de twee regels in de firewall toegevoegd: "Metasys (TCP Protocol)" en "Metasys (UDP Protocol)"
  • Ik heb alle onnodige netwerkkaarten uitgeschakeld om communicatiefouten tussen de SCT-server en de SNE te minimaliseren
  • Ik heb de NAE Update Tool-applicatie geopend en gehouden voor en tijdens de SCT-download

Geen van deze tips werkte

Heb je ooit een vergelijkbaar probleem gehad?

Kun je me helpen?

@PID loop
@NickDeal
Bedankt
Schakelt uw netwerkprofiel terug naar openbaar wanneer het apparaat halverwege de flash opnieuw opstart? Ik heb dit probleem gehad toen ik probeerde zwarte engines te flashen op een directe ethernetverbinding. Als u een 5-poorts domme switch gebruikt, wordt uw verbinding niet vernieuwd wanneer de SNx opnieuw opstart, waardoor de privé-eigenschap behouden blijft.

You have insufficient privileges to reply here.