Waarschijnlijk een kwestie van hoe je het gebruikt en hoe bekend je ermee bent.
Gewoon normale probleemoplossing met behulp van de divide-and-conquer-methode om de trunk te splitsen en resultaten te vergelijken.
Ik moet wachten tot de software is bijgewerkt en misschien is het onregelmatig, dus je moet een solide resultaat zien over een paar minuten. Kun je beide uiteinden op dezelfde manier controleren of gewoon werken vanuit bijvoorbeeld een MSTP-router? Een draagbare MSTP-router en ontdekkingssoftware gebruiken om beide uiteinden en al die BS te controleren? Met een handheld-oscilloscoop zijn deze resultaten direct en kun je snel beide uiteinden van een splitsing controleren en zien wat het probleem is, ervan uitgaande dat het een elektrisch probleem is. Alleen al dat kan een hoop werk besparen in vergelijking met een paar minuten naar een scherm staren. Mislukte controller, 2-draads apparaat zonder massa-aansluiting... dit zijn dingen die je snel kunt oplossen met een scoop. Afsluiting, voorspanning en andere problemen zijn meer T&E zonder een scoop.
Hoe lang duurde het voordat je een ongeaarde spudder vond in een stapel ventilatoraangedreven dozen waarbij elke controller de interne 24v gebruikte? Handheld-oscilloscoop, ik kan een punt vinden, de trunk splitsen en binnen enkele seconden weten in welke richting ik me moet bewegen zonder naar een pc te hoeven kijken of op software te hoeven wachten.
Het is een kwestie van weten wanneer je het moet gebruiken. We hebben technici die een hele dag bezig zijn geweest met het najagen van hun staart. Ik kom binnen met een scoop, krijg duidelijke aanwijzingen en vind in de meeste gevallen het probleem in een fractie van de tijd die ze al hebben verspild. Dat gezegd hebbende, het is in deze gevallen 50-50 een elektrisch probleem of een protocol. In deze gevallen begin ik bijna altijd met het uitvoeren van een capture en het dissecteren met WS om eerst een idee te krijgen van wat de volgende stap is. Als dat wijst op een totale meltdown, is de scoop normaal gesproken de volgende tool. Op dat moment is het een zeer efficiënte tool voor een duidelijke richting.
Tot nu toe ben ik dol op mijn micsig tbook-oscilloscoop voor veldwerk. Hij is klein, werkt op batterijen, is redelijk geprijsd en heeft veel functies. Gewoon in de auto gelaten voor als de oproep komt en heeft me enorm veel gesleutel bespaard. Ruim boven mijn arbeidsloon versus de aankoopprijs. Boven het plafond, in een bedieningspaneel zitten, ondersteboven hangen aan de gebouwstructuur, super draagbaar en goed geschikt.
Er zijn altijd twee diametraal tegenovergestelde uiteinden geweest van het niet-productieve controleman-spectrum, de dissectoren en de prutsaars. We zijn geen wetenschappers die betaald worden om uit te vinden of te ontleden. Ons doel is om een volledig functioneel systeem zo efficiënt en tijdig mogelijk tot leven te brengen. We zijn er ook niet om de klus half te klaren en dan te vertrouwen op anderen om terug te komen op garantie om te doen wat je bij de eerste keer had moeten doen.
De andere minder dan geweldige plekhouders zijn die jongeren die weigerden de ladder te beklimmen en te leren. Ze staan erop dat ze alles van de voorkant kunnen doen. Als ze hun gang mogen gaan, zijn deze niet-producenten een totale PIA voor het bedrijf, evenals hun collega's. Je bent constant hun rommel aan het opruimen en jezelf of je bedrijf aan het verdedigen.
Er is vaak een dunne lijn tussen kwaliteit en productiviteit die begrepen moet worden. Een goede controleman probeert altijd schoon en gestroomlijnd te werken. Alle extra onnodige bagage die op de bouwplaats wordt meegenomen, is verspilling. Je kunt de kwaliteit van de controleman over het algemeen zien aan zijn gereedschap en hoe hij het en zichzelf op de bouwplaats draagt. Er zijn enkele kleine verschillen tussen het gereedschap van een goede serviceman en een goede gereedschapsset voor de bouw. Mijn gereedschapsset heeft weinig mededogen met prutsaars of dissectoren.
Naarmate mijn kennis en ervaring groeiden, heb ik mijn lading uiteindelijk teruggebracht tot twee schoudertassen. Mijn laptop in de ene tas, de andere, een gereedschapstas. Al het andere dat geen dagelijkse noodzaak was, bleef in de vrachtwagen. Een toner is een perfect voorbeeld. Ik heb gezien hoe technici uren verspilden met heen en weer rennen of lenen, op zoek naar iets dat ze al bij zich hadden moeten hebben. Tegenwoordig ben ik een enorme fan van mobiele telefoons, iPads en multifunctioneel gereedschap.
Vroeger, net toen DDC Pneumatics overnam, werkte ik T&B. We zagen twee jongens in een busje aankomen en grote koffers in een kleine machinekamer beginnen uit te laden. De hele bouwplaats barstte in lachen uit toen we zagen wat ze deden. Dit waren de controlemannen en die koffers bevatten een desktopcomputer van volledige grootte. Ze brachten twee dagen in die machinekamer door om het systeem te programmeren. Hilarisch, vooral toen er overal desktopcomputers beschikbaar waren, zelfs toen al.
Ik begrijp het punt dat je probeert te maken en waarom je het gebruik van je scoop promoot. Ongeacht of je hem op je heup, in je tas of in je etui kunt dragen, ben ik het er uit ervaring gewoon niet mee eens dat hij veel te zoeken heeft op de huidige bouwplaats. Er is geen behoefte aan dat niveau van dissectie, terwijl normaal gesproken een paar keer de ladder op en een paal of twee het probleem vrij snel zullen diagnosticeren. Je hebt de ladder nodig om er te komen om het toch te repareren.
Het andere is dat als je een tijdje in dit spul hebt gezeten, je meestal een redelijk goed idee hebt van wat het probleem waarschijnlijk is voordat je er komt. De moeilijke zijn echter de intermitterende. Ooit, in een ver verleden, heeft een domme gipsplaatwerker mijn com-draad op een liftschachtwand vastgezet en de draad met een gipsschroef ingekerfd. Elke keer dat het gebouw ademde, werd de helft van de trunk dom. Zet je scoop op die ene.