Ik wilde al een tijdje een draad starten over het oplossen van problemen met BACnet MSTP en heb vandaag besloten om ermee te beginnen.
Dit wordt een lange en gedetailleerde draad over wat ik doe als ik met een problematisch BACnet-netwerk werk. Deze draad zal voornamelijk over MSTP gaan en ik zal in de toekomst misschien nog een draad over IP maken of deze gewoon aan deze draad toevoegen. Geef me even de tijd om dit af te ronden, want ik heb een heleboel schermafbeeldingen, video's, een paar rapporten en links naar YouTube-video's over dit onderwerp.
Deze eerste post gaat over de hardware en software die ik gebruik om BACnet-netwerken te diagnosticeren en te ondervragen. Ik zal ook een paar posts na deze reserveren om de bovengenoemde bijlagen en een beschrijving van elk ervan toe te voegen.
Dus laten we hiermee beginnen......................................
Alle onderstaande items zijn verkrijgbaar bij de uberwebz zonder beperkingen, behalve dat je de $$$ moet hebben om te kopen of te downloaden als het freeware is.
Hardware:
Lenovo Thinkpad Laptop
KMC BAC-5051E BACnetIP/BACnetMSTP Router (met de nieuwste firmware / diagnostics)
IF Tools msb-rs485 Serial Interface Analyzer
B&B Electronics 485USBBT-2W
PicoScope 2205A USB Oscillascope
Fluke 87 Multi Meter
Software:
Windows 10 64 Bit
Wireshark
YABE MSTP Capture
KMC BAC-5051E Onboard Webpages
IF Tools MSB
PicoScope 6
Optigo Network Visual BACnet Website
Snagit Screen Capture Software
Dat is het zo'n beetje voor hardware en software.
kontrol out
Dit wordt een lange en gedetailleerde draad over wat ik doe als ik met een problematisch BACnet-netwerk werk. Deze draad zal voornamelijk over MSTP gaan en ik zal in de toekomst misschien nog een draad over IP maken of deze gewoon aan deze draad toevoegen. Geef me even de tijd om dit af te ronden, want ik heb een heleboel schermafbeeldingen, video's, een paar rapporten en links naar YouTube-video's over dit onderwerp.
Deze eerste post gaat over de hardware en software die ik gebruik om BACnet-netwerken te diagnosticeren en te ondervragen. Ik zal ook een paar posts na deze reserveren om de bovengenoemde bijlagen en een beschrijving van elk ervan toe te voegen.
Dus laten we hiermee beginnen......................................
Alle onderstaande items zijn verkrijgbaar bij de uberwebz zonder beperkingen, behalve dat je de $$$ moet hebben om te kopen of te downloaden als het freeware is.
Hardware:
Lenovo Thinkpad Laptop
KMC BAC-5051E BACnetIP/BACnetMSTP Router (met de nieuwste firmware / diagnostics)
IF Tools msb-rs485 Serial Interface Analyzer
B&B Electronics 485USBBT-2W
PicoScope 2205A USB Oscillascope
Fluke 87 Multi Meter
Software:
Windows 10 64 Bit
Wireshark
YABE MSTP Capture
KMC BAC-5051E Onboard Webpages
IF Tools MSB
PicoScope 6
Optigo Network Visual BACnet Website
Snagit Screen Capture Software
Dat is het zo'n beetje voor hardware en software.
kontrol out