HVAC-Talk: Heating, Air & Refrigeration Discussion banner

Verwijderen

23K views 35 replies 10 participants last post by  gbfromsd  
#1 · (Edited)
Ik heb onlangs een paar oude berichten gelezen en wilde het debat weer openen, aangezien er aan beide kanten geldige argumenten zijn. Niet-condenseerbare stoffen die in het systeem worden vermoed - kan het echt worden weggepompt - maar er is niet genoeg condensatorcapaciteit om de hele lading weg te pompen - split-ac zonder reservoir - gekoeld door alle ventilatoren te laten draaien en te scheiden met koud water en niet-condenseerbare stoffen die uit de spiraalkop, die intact is, de afvoerkop, worden "gezuiverd". Zouden de damp en vloeistof niet naast elkaar bestaan? Dus hoe weet je het? De hele lading terugwinnen en damp van de bovenkant afblazen is op dit moment niet echt haalbaar - kan een paar uur stilstand aan, maar niet zo lang als het kan worden vermeden. Dus ik onderschrijf de theorie dat niet-condenseerbare stoffen door het hele systeem bewegen - niet op magische wijze stilzitten in de condensor. Ik beschouw de spiraal als een cilinder met gas - de damp en vloeistof zullen naast elkaar bestaan in de condensor, ongeacht hoe koel ik hem krijg. Ik kan niet aannemen dat ik hem kan afkoelen en verwachten dat er vloeistof uit de kop komt. Ik geloof ook niet dat koudemiddel kan worden "verontreinigd" door de aanwezigheid van niet-condenseerbare stoffen, luchtvochtigheid etc. POE-olie absoluut, maar niet het koudemiddel zelf. Oké, bommen af.

Save
#2 ·
We bespraken dit in een ander onderwerp.

Het is mijn mening en ervaring dat de snelste en meest effectieve manier om een systeem van niet-condenseerbare stoffen te ontdoen, is om de lading te verwijderen, het systeem te evacueren en opnieuw te vullen met vloeistof uit de tank.

Omdat lucht niet condenseerbaar is, betekent het toevoegen van alleen vloeistof dat je de lucht hebt geëlimineerd.

Verzonden vanaf mijn SM-N920V met Tapatalk

#3 ·
We bespraken dit in een ander onderwerp.

Het is mijn mening en ervaring dat de snelste en meest effectieve manier om een systeem van niet-condenseerbare stoffen te ontdoen, is om de lading te verwijderen, het systeem te evacueren en opnieuw te vullen met vloeistof uit de tank.

Omdat lucht niet condenseerbaar is, betekent het toevoegen van alleen vloeistof dat u de lucht hebt geëlimineerd.

De truc is om te voorkomen dat de vloeistof kookt en de lucht en niet-condenseerbare stoffen te roeren. Je moet langzaam opladen en wat we vroeger deden, was de tank in een plastic melkpak met een vuilniszak en ijs plaatsen, vergelijkbaar met hoe we rooftop 1 op 1's midden in de zomer zouden terugwinnen. Koel de tank, laad langzaam en de lucht en niet-condenseerbare stoffen blijven bovenaan en worden niet teruggemengd.

Save
#7 ·
Als je vloeistof verwijdert, gaat de vloeistof niet veel koken.

Ook, hoewel ik het niet heb vermeld, is het een goede gewoonte om te stoppen met opladen voordat alle vloeistof uit de cilinder is verwijderd om te voorkomen dat er lucht in het systeem komt.

Scheiden de vloeistof en de lucht zich niet in de cilinder en is het afblazen van de bovenkant (dampopening) van de cilinder totdat PT op zijn plaats valt een goede plek om te beginnen?

Save
#5 ·
Waarom zou je op dat moment, nadat je het koudemiddel hebt teruggewonnen en het systeem hebt geëvacueerd, het verontreinigde koudemiddel terugplaatsen en het risico lopen de niet-condenseerbare stoffen terug in het systeem te brengen? Waarom niet nieuw koudemiddel plaatsen waarvan je weet dat het geen niet-condenseerbare stoffen bevat?

#6 ·
Op dat moment, nadat je het koudemiddel hebt teruggewonnen en het systeem hebt geëvacueerd, waarom zou je het verontreinigde koudemiddel terugplaatsen en het risico lopen de niet-condenseerbare stoffen terug in het systeem te brengen. Waarom niet nieuw koudemiddel plaatsen waarvan je weet dat het geen niet-condenseerbare stoffen bevat?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik heb dit eigenlijk in mijn openingspost vermeld, maar ik geloof niet - en ik sta open voor een geldige discussie over het tegendeel - dat je het koudemiddel zelf kunt verontreinigen met niet-condenseerbare stoffen. POE-olie zeker, maar niet het koudemiddel zelf. Om nog maar te zwijgen van de kosten van 200 lbs 22. De hel met het achteraf inbouwen naar 407-C. Ik vind het niet erg om olie te verversen - ik heb wel iets tegen het glij-/fractioneringspotentieel, vooral omdat het systeem gevoelig is voor lekkages, hoe hard we ook proberen ze de baas te blijven.

Save
#9 ·
Klopt - maar theoretisch zou het niet zo zijn als je de temperatuur terug naar de omgevingstemperatuur laat stijgen en herhaaldelijk laat dalen. Ik ben het eens met de temperatuurdaling door het afvoeren van damp - ik ben hier gewoon mezelf aan het opleiden. Dus het leegpompen - het koelen van de condensor en het afvoeren van de header is slechts een mythe?

Save
#11 ·
Ja, vaker wel dan niet is de condensor niet het hoogste punt en in veel afstandsbedieningen zonder ontvanger is er niet genoeg pompcapaciteit om de hele lading in de koude te pompen. Ik veronderstel dat men een aftakking kan installeren op het werkelijke hoogste punt van het systeem op de vloeistofleiding en 100% vloeistof zou moeten worden afgevoerd - uiteraard binnen de EPA-richtlijnen.

Save
#13 ·
Ja, meestal is de condensor niet het hoogste punt en in veel afstandsbedieningen zonder ontvanger is er niet genoeg pompcapaciteit om de hele lading in de koeling te pompen. Ik veronderstel dat men een aftapkraan kan installeren op het werkelijke hoogste punt van het systeem op de vloeistofleiding en 100% vloeistof zou moeten uitdrijven - uiteraard binnen de EPA-richtlijnen
Het maakt niet uit waar het hoogste punt in het systeem zich bevindt, wanneer de compressor draait, verzamelt deze de niet-condenseerbare stoffen in de condensor en vangt ze daar op met een vloeistofafdichting tot de uit-cyclus. Theoretisch zou het installeren van een toegangspoort op het hoogste punt van de condensor u in staat stellen gas af te blazen tijdens het draaien.

#19 ·
Vocht wordt verzorgd door de droger. Vervang de droger als u vocht vermoedt. Niet-condenseerbare stoffen betekenen doorgaans 'lucht'. Ik zou me niet druk maken over het terugwinnen van de vloeistofzijde van de condensor, daar zitten geen niet-condenseerbare stoffen, alleen de gaszijde. En het is twijfelachtig of je alles eruit zou halen. Waarschijnlijk stoppen zodra de [luchtgekoelde?] spoel begint te bevriezen of de temperatuur van de condensor merkbaar daalt. Als het een watergekoelde condensor is, zijn er andere overwegingen. Als u geen verandering in de werking had door dat te doen, dan ligt uw probleem waarschijnlijk ergens anders. Als u wel een merkbare en gunstige verandering in de werking kreeg, kunt u altijd plannen om die procedure opnieuw uit te voeren. Uitleggen aan de klant dat u dit op deze manier doet vanwege het verzoek om minimale uitvaltijd.

Save
#20 ·
Ik ben het er niet mee eens dat niet-condenseerbare stoffen in de condensor worden verzameld.

De debieten van koudemiddel door het systeem zullen ze meevoeren in plaats van ze zich op één plek te laten verzamelen.

De uitzondering zou plaatsen met een lage stroming zijn, zoals de bovenkant van reservoirs of zuigaccumulatoren.

#22 ·
Ik ben het er niet mee eens dat niet-condenseerbare stoffen in de condensor worden verzameld.

De debieten van koudemiddel door het systeem zullen ze meevoeren in plaats van ze zich op één plek te laten verzamelen.

De uitzondering zou plaatsen met een lage flow zijn, zoals de bovenkant van reservoirs of zuigaccumulatoren.
Waarom worden purge-eenheden dan aangesloten op de condensor om lucht en niet-condenseerbare stoffen te verwijderen? Waarom hebben koeltorens aftakkingen om niet-condenseerbare stoffen uit de hogedruk-afvoerleidingen te spoelen? Waarom vermindert het condensatieoppervlak door lucht en niet-condenseerbare stoffen? Waarom worden ze lucht en niet-condenseerbare stoffen genoemd? Ze condenseren niet, dus ze gaan niet door de condensor. En als ik die laatste uitspraak doe, ben ik me er volledig van bewust dat een minuscule hoeveelheid waarschijnlijk wel doorgaat, maar de overgrote meerderheid in de condensor blijft.

Save
#21 ·
Hier zijn meer tips voor een sneller herstel in die omstandigheden wanneer minimale uitvaltijd vereist is.

Je wilt geen kerndrukkers in je slang. Je wilt geen schraders in je fittingen. Koel de hersteltank. Zorg ervoor dat je een paar 50-ponders hebt, je zult waarschijnlijk verrast zijn hoeveel herstel je kunt bereiken door de beperkingen te verwijderen en de tank te koelen.

Nou, laat de uitlaat van je herstelunit door een andere set meters lopen en voer twee 50-ponders tegelijkertijd, en zorg ervoor dat je beide tanks koelt.

We zullen je in een mum van tijd Mega-recovery-Dave noemen!!

• Like
Reactions: Dogbones
Save
#26 ·
Hier zijn meer tips voor een sneller herstel in die omstandigheden wanneer minimale uitvaltijd vereist is.

Je wilt geen kerndepressors in je slang. Je wilt geen shraders in je fittingen. Koel de hersteltank met ijs. Zorg ervoor dat je een paar 50-ponders hebt, je zult waarschijnlijk verrast zijn hoeveel herstel je kunt bereiken door de beperkingen te verwijderen en de tank te bevriezen.

Nou, laat de uitlaat van je hersteleenheid door een andere set meters lopen en voer twee 50-ponders tegelijkertijd, en zorg ervoor dat je beide tanks bevriest.

We zullen je in een mum van tijd Mega-recovery-Dave noemen !!
Nee, ik hoor je, in feite bevestig ik altijd een slang met koud water om af te spuiten en de herstelcilinder koel te houden. Vooral omdat ik vaak te maken heb met 100 lb herstelcilinders. Ook op een goede warme julidag is het een noodzaak omdat mijn apion een verdomd fijne machine is - herstelt snel - maar verdomme, wordt ze heet. Ik weet niet zeker waarom. Geen condensor in de machine om het product te verlichten. Ik weet niet snel - maar loopt heet

Save
#31 ·
"Zuiveren" van niet-condenseerbare stoffen

"Snelheden van koelmiddelleidingen
Economie, drukval, geluid en olie-insluiting bepalen de haalbare ontwerpsnelheden in koelmiddelleidingen. Dit zijn:
Zuigleiding - 700 tot 4.000 fpm

Drukleiding - 500 tot 3.500 fpm

Condensafvoerleiding - 100 fpm of minder

Vloeistofleiding - 125 tot 450 fpm"

Ik besefte niet dat het zo hoog was.

8-58 FPS bij het binnengaan van de condensor lijkt mij het argument te ondersteunen dat niet-condenseerbare stoffen zouden worden meegevoerd zoals de olie.

Save
#33 ·
Ik kan me nooit herinneren wie welke gaswet heeft gemaakt of wat ze precies zeggen, maar kortom, ze "krimpen" de condensor. Eén ding dat niet is geraakt, zijn de niet-condenseerbare stoffen die het koudemiddel "verontreinigen". Hydroscopische olie en alles daargelaten - wat tegenwoordig moeilijk te doen is - ben ik van mening dat het koudemiddel zelf niet door lucht "verontreinigd" kan worden. Weet niet. Kan me vergissen

Save
#34 ·
Ik kan me nooit herinneren wie welke gaswet heeft gemaakt of wat ze precies zeggen, maar kortom, ze "krimpen" de condensor. Eén ding dat niet is geraakt, zijn de niet-condenseerbare stoffen die het koudemiddel "verontreinigen". Hygroscopische olie en alles daargelaten - wat tegenwoordig moeilijk te doen is - ben ik van mening dat het koudemiddel zelf niet door lucht "verontreinigd" kan worden. Weet niet. Zou me kunnen vergissen
Dalton is de naam die je zoekt. De wet van Dalton over partiële drukken.

Lucht is een geweldige isolator in vergelijking met alle andere componenten in een koelsysteem, en het zal de effectieve grootte van de condensor kleiner maken.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

#36 ·
Ik heb ooit een Liebert minimate gerepareerd waarbij de stikstof in de fancoil was achtergebleven en zich daadwerkelijk in de verdamper bevond. De drukken op het dak waren echt raar, dus ik trok het ventilatorpaneel naar beneden en er was een diagonale streep over de verdamper van linksonder naar rechtsboven. Onder de streep - ijs. Boven de streep geen. De condensor stond op het dak. Door de parallelle koudemiddelpaden en de val bij de uitlaat van de verdamper bleef de stikstof daar gewoon zitten. Waarschijnlijk ook wat in de condensor. Ik wou dat ik een foto had gemaakt.

You have insufficient privileges to reply here.