Ik heb onlangs een paar oude berichten gelezen en wilde het debat weer openen, aangezien er aan beide kanten geldige argumenten zijn. Niet-condenseerbare stoffen die in het systeem worden vermoed - kan het echt worden weggepompt - maar er is niet genoeg condensatorcapaciteit om de hele lading weg te pompen - split-ac zonder reservoir - gekoeld door alle ventilatoren te laten draaien en te scheiden met koud water en niet-condenseerbare stoffen die uit de spiraalkop, die intact is, de afvoerkop, worden "gezuiverd". Zouden de damp en vloeistof niet naast elkaar bestaan? Dus hoe weet je het? De hele lading terugwinnen en damp van de bovenkant afblazen is op dit moment niet echt haalbaar - kan een paar uur stilstand aan, maar niet zo lang als het kan worden vermeden. Dus ik onderschrijf de theorie dat niet-condenseerbare stoffen door het hele systeem bewegen - niet op magische wijze stilzitten in de condensor. Ik beschouw de spiraal als een cilinder met gas - de damp en vloeistof zullen naast elkaar bestaan in de condensor, ongeacht hoe koel ik hem krijg. Ik kan niet aannemen dat ik hem kan afkoelen en verwachten dat er vloeistof uit de kop komt. Ik geloof ook niet dat koudemiddel kan worden "verontreinigd" door de aanwezigheid van niet-condenseerbare stoffen, luchtvochtigheid etc. POE-olie absoluut, maar niet het koudemiddel zelf. Oké, bommen af.